UKOLIKO STE U MOGUĆNOSTI DA PODRŽITE DALJNJI RAD NAŠEG BLOGA MOŽETE TO UČINITI DONACIJOM PUTEM PAYPALL-a U PROZORU DONACIJA

utorak, 22. ožujka 2016.

‘U Vrapču su me silili da pijem lijekove od kojih sam obamro, no sada idem u Bruxelles!’



– Bilo je strašno, baš kao u filmu Let iznad kukavičjeg gnijezda! A bio sam miran, jer sam znao da će me, ako se budem opirao, zavezati i zadržati u bolnici – kazao nam je nakon što je pušten iz psihijatrijske bolnice, pukovnik Hrvatske vojske Branko Kakarić, te dodao da će se žaliti se na postupanje policije i liječničkog osoblja u Vrapču.
Trodnevna drama oko prisilnog zadržavanja posve uračunljivog prijavitelja korupcije i kriminala –  Branka Kakarića – u psihijatrijskoj bolnici Vrapče, završila je u ponedjeljak poslije 16 sati. Tada su ga liječnici, nakon tri dana kljukanja tabletama, napokon pustili na slobodu. Kakarić je, kao što smo i naveli u prethodnim tekstovima o ovom skandalu kakvog se ne bi posramili ni Staljinovi najbliži suradnici, doista bio prisilno priveden u Vrapče, te je tamo prisilno zadržan, iako je bio posve miran, uračunljiv i pribran.
I ne samo to. Pukovniku Hrvatske vojske, čiji je jedini grijeh to što je dvanaest godina upozoravao na kriminal u humanitarnom razminiravanju i što nije htio odustati od raščišćavanja tog kriminala, na silu su u Vrapču davali vrlo snažne lijekove, od kojih Kakarić nije mogao normalno funkcionirati!
Let iznad kukavičjeg gnijezda u psihijatrijskoj bolnici Vrapče
– Strahota! Morao sam piti po dvije tablete tri puta dnevno, iako sam im rekao da nikada u životu nisam pio lijekove, pa čak ni aspirin. Nije pomoglo. Protiv moje volje davali su mi sedative, te su rekli da će mi, ako odbijem, dati injekciju. Poslije prve tablete nisam mogao govoriti. Dvije riječi nisam mogao spojiti, koliko sam bio omamljen. Bilo je strašno, baš kao u filmu Let iznad kukavičjeg gnijezda! A bio sam miran i pribran, jer sam znao da će me, ako se budem opirao, zavezati i zadržati u bolnici – kazao nam je odmah nakon što je pušten iz psihijatrijske bolnice, Branko Kakarić, te dodao da će se sasvim sigurno žaliti se na postupanje policije i liječničkog osoblja u Vrapču.
‘Pitao sam policiju je li privođenje u Vrapče politička odluka’
– Ni ovog trenutka ne znam u kojem statusu su me priveli u bolnicu. Kad je u petak popodne došla policija po mene, inzistirali su da pođem s njima u stanicu. Nisu, međutim, imali uhidbeni nalog. Osjetio sam ipak da bi me silom priveli da sam odbio poći. U policijskoj postaji na Trnju dao sam opsežan iskaz o problemima koje imam otkad sam prijavio korupciju u humanitarnom razminiranju. Nakon što sam završio, po mene su došla sanitetska kola i odvezla me u psihijatrijsku bolnicu Vrapče. Protivio sam se tome, rekao sam da sam na putu za Bruxelles i da mi privođenje u Vrapče jako šteti. Pitao sam policiju je li to politička odluka da me  zatvori na psihijatriju. Rekao sam im: Zašto bi država bila zabrinuta za moje zdravlje, kada je 2002. godine ostavila mine na mom posjedu, iako sam prijavio da mi je zemljište minirano?’ Policajci mi nisu ništa odgovorili, već su me u policijskim kolima otpratili do Vrapča. Ne mogu reći da su bili nekorektni. No, i više nego nekorektan još jednom se pokazao Mladen Bajić, koji me je u četvrtak uvjeravao da će ispitati prijave, te da će riješiti problem moje obitelji. No, sve je to bila samo farsa. Sve ovo se, ustvari, i dogodilo zbog Mladena Bajića. Od 2002. godine nekoliko puta mi je, baš kao i mnogim drugim zviždačima, ‘zabio nož u leđa’ u situacijama u kojim sam očekivao da će mi pomoći. Jer nakon što sam prijavio prijetnju minama na vlastitom zemljištu, DORH je bio obavezan postupiti po službenoj dužnosti. Ne samo da nisu učinili ono što su trebali, već su meni i mojoj obitelji doslovce zagorčali život – pričao nam je nakon izlaska iz Vrapča pukovnik Kakarić, te dodao da ga nasilnim odvođenjem na psihijatriju ipak nisu uplašili ni obeshrabrili.
‘Policajci nisu smjeli mom djetetu prijetiti smrću’
– Čvrsto sam odlučio da nakon svega odem u Bruxelles i započnem otprije isplaniran štrajk glađu, kako bih europske institucije upozorio na kriminalno postupanje hrvatskih institucija. Neću dignuti ruku na sebe. Nema šanse. Odlučan sam boriti se, jer mladi ljudi u Hrvatskoj nisu zaslužili da dođu u situaciju u kojoj sam ja sada. I koji je moj grijeh? To što sam prijavio kriminal? Da je država s kriminalcima i sklopila pakt, ipak nisu smjeli napraviti to na moju štetu i na štetu moje obitelji. A meni su policajci prijetili da će mi ubiti dijete! I zato idem u Bruxelles. No, molim vas da napišete i ovo: Kod Barossa mogu reći i da smo sve riješili u Hrvatskoj. Tražim samo povrat ukradene imovine (terenski automobil, oprema za razminiranje, istrenirani psi…) bez kamata, kao i  obeštećenje za minirano zemljište koje nismo godinama mogli obrađivati. Tražim i da se napokon ispitaju visoki policijski dužnosnik Dragutin Cestar i njegovi suradnici, koji su u zgradi policije prijetili meni i mojoj obitelji – dodao je Kakarić, koji se sprema za par dana otputovati u Bruxelles, gdje je već sve pripremio za štrajk glađu ispred zgrade Europske komisije (štrajk je trebao započeti u ponedjeljak 24. lipnja).
Valja ovdje istaknuti da bi Branko Kakarić danas najvjerojatnije još bio u Vrapču, da pravu uzbunu na internetu i u javnosti, odnosno u pojedinim medijima, nisu podigli hrvatski zviždači koji i sami s hrvatskim pravosuđem imaju velikih problema.
Matijević: Od Bajića treba očekivati nož u leđa
– I ja sam isprva vjerovao Bajiću, no danas znam da čim izađete iz njegove kancelarije, trebate očekivati da će vam zabiti nož u leđa. Da me je Kakarić obavijestio o sastanku s Bajićem, pošao bih s njim i sve bi završilo drugačije. Jer meni se dogodilo da sam otkrio i prijavio šverc velikih količina kave, Bajić me je lijepo primio i saslušao, a kasnije me teretio da sam surađivao sa švercerima kave. Četiri godine mi je trebalo da na sudu dokažem da sam nevin. I danas sam zbog toga bez posla, a Bajić i dalje čini drugima ono što je prije više godina činio meni. Prijavljivače korupcije i kriminala proganja, a kriminalce štiti. Zbog svega toga spremam se ovaj vikend ponovno organizirati prosvjed na Markovu trgu, kako bi ugledni gosti iz Europe odmah mogli vidjeti što se ovdje događa. Nadam se, ipak, da bi se nakon 1. srpnja neke stvari mogle promijeniti – kazao nam je Robert Matijević, bivši pomoćnik ravnatelja Carine, u ponedjeljak popodne, pola sata prije nego je Kakarić pušten iz Vrapča.
Matijević je prije toga o cijelom skandalu obavijestio Sanju Sarnavku, iz Kuće ljudskih prava, koja je, pak, alarmirala pojedine radio stanice, koje su svakog sata emitirale vijest da je pukovnik Kakarić prisilno zadržan u Vrapču jer je, po svemu sudeći, Bruxellesu htio prijaviti korumpirano hrvatsko pravosuđe.
Najveći posao u alarmiranju hrvatske javnosti u vezi sa skandaloznim odvođenjem zviždača u psihijatrijsku ustanovu, svakako je napravila Nada Landeka, predsjednica udruge Veronika Vera, koja je u subotu ujutro o svemu obavijestila i potpisnika ovih redova, a koja je pisala i Europskoj komisiji, Europskom parlamentu, Angeli Merkel, braniteljski udrugama, mnogim hrvatskim medijima, udrugama i zviždačima. Njezin trud na kraju je urodio plodom. Odgovorni u psihijatrijskoj bolnici Vrapče (kao i oni koji su naredili privođenje Kakarića) pod velikim pritiskom javnosti ipak su u ponedjeljak popodne pukovnika Kakarića pustili na slobodu, premda su mnogi njegovi prijatelji i rodbina strahovali da će ga zadržati barem dok ne prođe cirkus oko svečanosti ulaska Hrvatske u EU, jer se tajming najavljenog Kakarićevog prosvjeda ispred zgrade Europske komisije poklopio upravo s ovim događajem.
Banac: Slično se dogodilo i Mirjani Pukanić
– Ovo je nevjerojatno. Teško je vjerovati da se tako nešto može dogoditi u Hrvatskoj, no budući da već imam iskustva sa sličnim slučajevima, svjestan sam da je u psihijatrijskim ustanovama svašta moguće. I Mirjanu Pukanić su pokušali proglasiti neuračunljivom, prisilno su je priveli, zbog čega sam nakon tog slučaja inzistirao na tome da se zakonski precizno utvrdi po kojim kriterijima Vrapče i ostale psihijatrijske ustanove primaju pacijente. U to vrijeme govorio sam i ministru Darku Milinoviću da napravi istragu o cijelom slučaju, no on to nije učinio. Prilikom tadašnjeg posjeta Vrapču, od mnogih sam pacijenata čuo da su prisilno zadržani. Ne mogu sa sigurnošću reći da je to doista tako, no mnogo je indicija koje govore da u Vrapču i drugim sličnim ustanovama ima raznih nepravilnosti, pa i prisilnih zadržavanja posve zdravih ljudi. Hvala što ste me obavijestili o ovom slučaju. Nešto ćemo poduzeti u vezi s tim – kazao nam je dr. Ivo Banac, član Izvršnog odbora Hrvatskog helsinškog odbora, nakon što smo ga u ponedjeljak predvečer upoznali sa cijelim slučajem.

( izvor portal.braniteljski-forum.com / uredio anonymous )

Nema komentara:

Objavi komentar